Inför Värnamo-GIK

Det finns inga lätta matcher i den här serien, men skribenten hoppas och tror på femte raka.

—Vi känner oss i bra form och åker med bra självförtroende, säger Andreas Appelgren.

—Det gäller att vara ödmjuka inför uppgiften och påkopplade när matchen väl börjar. Jag tror att vi kommer att möta ett lag som kommer att försöka spela lite konsthockey mot oss och det är svårt att möta sådana lag.

—Vi måste vara förberedda på flera olika scenarier.

Inför denna omgång är GIK åter i serieledning, denna gång med tre poängs marginal, så även vid en förlust kan ledningen vara intakt. Gör det någon skillnad?

—Det är så litet så att det inte gör någon skillnad.

I truppen ser det bra ut. Laget har tränat med fjorton forwards och åtta backar, och eventuellt kommer Alexander Liljedahl att vara tillgänglig igen. Vilket innebär bra kvalitet och lite för tränarna att fundera på inför match.

Publicerades 2024-02-07