Isac Jansson klar för Grästorps IK!

Vi välkomnar Isac Jansson till Grästorps IK. Isac har representerat Trollhättan och Vänersborg tidigare i sin hockeykarriär men har nu sökt sig till Grästorps IK för att ta ytterligare kliv i sin utveckling. Givetvis roligt för oss att Isac vill ta detta steg och vi hoppas att kunna hjälpa Isac att blomma ut i GIK dressen.

Vi frågar Isac:

Hur ser du på dig själv som spelare/ lagkamrat ?

– Oj svår fråga, nä men ser mig själv som en power forward som har ett bra handledsskott! Sen som lagkamrat är jag en kille som alltid är positiv både på och utanför isen!

Vad vill du med din ishockey ?

– Just nu vill jag kunna bli en givande forward i tvåan, där jag vill kunna hjälpa mitt lag att vinna matcher och även vara en producerande målskytt! I framtiden skulle det även vara roligt att kunna ta steget upp till hockeyettan och kunna vara en producerande forward där.

Varför blev det Grästorps IK ?

– Jag var sugen på något nytt, kändes lite som att jag hamnat i ett fack, där jag har stannat i min utveckling! Därför tror jag Grästorp blir bra för mig där  dom spelar en snabb och rolig hockey! Sen finns det bra träningsmöjligheter med is/gym, för kunna utvecklas till en sån bra hockeyspelare som möjligt!

Välkommen till Grästorps IK Isac Jansson!

Publicerades 2022-05-16