J20 KROSSADE HISINGEN UNDER TISDAGSKVÄLLEN

Vårat kära J20-lag fullkomligt demolerade Hisingen under tisdagskvällen hemma i Åse & Viste Arena! Matchen slutade 18-3 och gav mersmak inför vad som komma skall för J20.

Nu är säsongen äntligen igång och vilken start vi bjöds på. J20 fullspäckat med A-lagsspelare fullständigt spelade ut Göteborgarna hemma i våran borg. Alla tre femmorna fungerade riktigt fint och presterade på ett sätt som hela Grästorps ska vara stolta över.

Vi tog oss ett snack med William Käkelä och hörde vad hans tankar var om matchen och diverse annat:

18-3 William, det är stora siffror, speglar det matchen?

– Ja det är stora siffror men jag tycker vi var mycket bättre match rakt igenom och jag är stolt över grabbarna.

Du spelar i både J20 och A-laget, vad är det bästa med att spela i A-laget respektive J20?

– Jag tycker att spelidén i A-laget som Sergei satt upp är brilliant och lätt att anpassa sig till för laget. I J20 är det mer att "bara köra" vilket också kan vara skoj såklart.

Till sist, om du får önska dig någonting vad hade det då varit?

– Att vi vinner serien med A-laget & J20 och att alla Grästorpare får se en fantastiskt hockey sista delen av säsongen.

Med vänliga hälsningar, Grästorps IK

Publicerades 2017-01-04