J20 VANN ANDRA RAKA EFTER ATT HA UTKLASSAT STENUNGSUND

27-3 i målskillnad för GIK efter två spelade matcher talar sitt tydliga språk. Grästorps J20 spelar just nu som i trans och ingenting tycks kunna stoppa dem.

Den första perioden som slutade 3-0 till GIK präglade framför allt av en dominerande förstafemma, som till dagens match hade förstärkts med den comebackande A-lagsspelaren Linus Tjulander, och de var också de som låg bakom alla tre målen. Skottstatistiken slutade 17-2 till GIK efter den första perioden och det var i stort sett spel mot ett mål.

Den andra perioden fortsatte på den inslagna vägen och GIK fortsatte att dominera. Resultatet var 6-0 efter två spelade perioder och den stora frågan var inte om GIK skulle vinna eller inte utan snarare vad de skulle vinna med.

I den tredje perioden bjöds det på fortsatt hockeygodis och 7-0 målet kan ha varit ett av säsongens snyggaste ackompanjerat av Tjulander, Berntsson och Andersson. Slutresultatet kunde tillslut skrivas till 9-0 och en storspelande Lukas Johansson i GIK-målet fick välförtjänt hålla nollan.

GIKs J20 stoltserar nu på första plats i tabellen och nästa match för deras del blir torsdagen den 12e januari hemma mot Härryda så se till att stötta J20 på plats i Åse & Viste Arena då också!

Med vänliga hälsningar, Grästorps IK

Publicerades 2017-01-07