Jonstorp – GIK 4-5 (1-0, 2-2, 1-2, 0-1)

En knapp seger är också en seger, och tack vare gårdagens två poäng gick GIK upp andra plats och en bra position inför ett eventuellt kval till Hockeyettan.
— Ja, idag vann vi på Overtime, det var gôtt, säger Jimmy Krusell.
Trots ett underläge med 1-0 är han nöjd med första perioden.
— Det var en helt ok första period från vår sida. Två bra lag som känner på varandra.
— I andra perioden går vi ner oss lite. De får ett par mål på oss och det är vår sämsta period.
Men ändå, GIK gör också mål. 1-1 genom Tom Lundgren och 3-2 genom Dmitry Iskornev. Ett skapligt läge inför sista perioden. Fast det kunde ha börjat bättre.
— Vi gör en otroligt bra insats i tredje. De gör 4-2 tidigt, ändå är det vi som har matchen. Vi skjuter betydligt mer skott, ligger på riktigt bra och hämtar upp underläget.
Och hur gör man för att inte vika ned sig när man får 4-2 mot sig i ett sådant läge?
— Då manar vi på. Trots alla sjukdomar och skador har vi en bra känsla i gruppen. De får sitt mål tidigt, då är det fortfarande mycket att spela om och inte kört.
Tobias Henriksson reducerade till 4-3 och Gustav Svensson med drygt tre minuter kvar av ordinarie tid. I mitten av förlängningen avgör Tobias Henriksson till GIK:s fördel.
— Jag tycker att vi är värda extrapoängen. Det betyder mycket för laget och gör bussresan hem mycket lättare!
Jimmy betonar att segern var resultatet av en bra laginsats.
— Sen var det kul att Tobbe fick göra två kassar. Det har lossnat lite för honom igen.

Publicerades 2020-02-06