Karl Sterner till Frölunda HC!

Det började i Grästorps IKs hockeyskola för Karl som nu tar steget till Frölunda HC.

Han kommer gå klart högstadiet i Göteborg och sedermera börja på Frölundas hockeygymnasium.

Karl Sterner är något utöver det vanliga, Karl har deltagit i Västergötlands TV-pucklag två gånger och mycket talar för en tredje gång och det skulle jag säga är unikt!

Kalle har varit en drivande spelare i såväl vårt framgångsrika -04 och -05 lag trots sin ringa ålder (född 2006). Han var med och vann DM och kvalde för SM med -04.

När Karl kollar tillbaka på sin tid i GIK så vill han verkligen lyfta fram sin utveckling i klubben med bra tränare och ledare samt lagsammanhållningen.

Han tycker även det ska bli grymt spännande med att flytta till Göteborg men ovant. Kalle nämner även att Frölunda kommer passa honom bra, han har även varit och kollat och provtränat med andra klubbar men det var Frölunda som tilltalade Karl mest.

Grästorps IK är väldigt stolt över Karl och hans utveckling i klubben och tror att Karl kan nå oanade höjder i Frölunda HC.

Lycka till Karl Sterner!

Joakim Nilsson