KEVIN PETTERSSON I BLICKFÅNGET

Vi tog en pratstund med eldsjälen tillika juniortränaren Kevin Pettersson, till vardags tränare för vårt J18 och J20-lag.

Hur kom det sig att du börja träna juniorerna och lade den aktiva karriären på hyllan?

– Jag kände att jag hade tappat suget för själva spelandet men ville fortfarande vara med grabbarna i laget.

Hur är du som tränare?

– En tränare som är lugn innan matcherna men mer hetlevrad under matcherna eftersom det känns som att man själv är med och spelar. Hockeymässigt vill jag spela en offensiv och frejdig hockey.

Hur känns det att få avlastning av Joakim Eriksson tillike ordförande i båset med juniorerna?

– Det känns riktigt bra att få stöttning av Joakim och vi har en bra kemi ihop, dessutom vill vi spela samma typ av hockey.

Vi tackar Kevin Pettersson och önskar honom all lycka i båset under säsongen!

Med vänliga hälsningar, Grästorps IK

Publicerades 2016-10-17