Kim Persson klar för två säsonger med GIK

Kim Persson har bestämt sig för att fortsätta sin utveckling i Grästorps IK dom kommande två säsongerna.

Kim kom till oss i slutet av säsongen efter att ha spelat i Köping. Vi gillade vad vi fick se och det gjorde tydligen Kim också.

Han har fått sin hockeyfostran i Brynäs och är en spelare som gillar att spela med fart och fläkt och tar gärna raka vägen in på mål, han är dessutom en bra avslutare med bra blick för spelet.

Kim kommer att arbeta på Forsells Mekaniska och ansluter till gruppen inom kort.

//Sportsektionen.

Några ord från Kim själv:

… om varför det blev GIK som nästa steg i karriären

– Det var GIK som kontaktade mig och frågade hur jag såg på nästa säsong och framtiden. Det de presenterade lät intressant och jag bestämde mig för att byta klubb.

… om GIK som klubb och om Grästorp

– Jag har fått ett bra intryck av klubben. Man tar hand om varandra och det finns inga individualister alla kämpar för alla.

– Grästorp verkar vara en liten ort med ett stort hockeyintresse.

… om sig själv som spelare

– Det är alltid jobbigt att prata om sig själv, men det som sportsektionen sa stämmer nog. Så hade jag presenterat mig själv.

… lite allmänna funderingar

– Jag längtar efter att komma igång med nästa säsong. Vi har något bra på gång!

Vi hälsar Kim välkommen till Grästorps IK.

Publicerades 2017-03-07