Kumla-GIK 3-2 (0-0, 2-2, 1-0)

En titt på Kumlas web-tv avslöjar att deras målvakt tycker att det var skönt att vinna en hafsig match, att det stundtals var hett om öronen, men att deras backar gjorde att bra jobb.

Sex-sju minuter in i första perioden tar GIK befälet i matchen, och enligt tränaren Henrik Alfredsson fanns fina chanser till både ett och två mål (”då hade matchen säkert slutat annorlunda”).

I mitten av andra perioden gick Kumla ifrån till 2-0, men GIK var kvar i matchen och drygt en minut senare reducerade Niklas Larsson (Henrik Marklund, Carl Lundmark) till 2-1. Ytterligare fyra minuter senare kvitterade Sebastian Kristiansson (Carl Lundmark) till 2-2.

Två grästorpsutvisningar i sista minuten av andra perioden gjorde att Kumla kunde börja andra perioden med numerärt överläge, och 3-2 kom efter knappt två minuter. Efter en i övrigt mållös period fick även GIK chansen att spela med i numerärt överläge, men trots av Gustav Griborn lämnade kassen uteblev kvitteringen.

Henrik Alfredsson:

– Vi gjorde en bra match med de spelare vi hade tillgängliga och har hittat vårt spel. Grabbarna hade varit värda att få med sig minst en poäng hem.

Publicerades 2015-09-24