Kungälv-GIK 4-3 (1-1, 1-0, 2-2)

Ytterligare en förlust, men ändå en guldkant på en grå och trist vecka. Ett lag som kämpar hela tiden, tar sig in i anfallszon och skjuter. Statistiken ljuger inte, i sista perioden hade GIK bara tre skott mindre än i hela matchen mot Tyringe. Och märk väl, Alltvåan är mer som Hockeyettan Light än som Hockeytvåan. Det finns inga dåliga lag, alla kan slå alla och gör det också.

Christopher Hamell kommenterar:

— Det var en rätt intressant match, en bra ishockeymatch. Det var jämt och vi gör en bättre match än i de två tidigare den här veckan. Vi skjuter femtiotvå skott och tar oss in på mål på ett bättre sätt. Men pucken vill inte dit alla gånger.

Vilket skribenten tolkar som att även om laget inte är riktigt där än, så har de stakat ut riktningen och är på väg. Jämnheten i serien gör att förmodade topplag åker upp och ned i tabellen som en jojo. När är det dags för GIK att åka upp en bit? Nu på onsdag kanske?

— Det är tanken. Det känns ändå som att vi är på väg. Vi kämpar på och lär oss.

Och har en plan som ni arbetar efter varje dag?

— Jajamän! Känslan är fortfarande bra i gruppen.

— Det är ingen match som vi har varit utspelade i, men det har varit lite för mycket stolpe ut.

Och då hoppas skribenten på att det är dags för stolpe in på onsdag och revansch för den knappa förlusten borta mot HA74 Sävsjö för en knapp månad sen.

Publicerades 2022-02-14