Läget i truppen

Marcus Johansson och Robin Andersson har varit borta ett tag, men känner sig nu taggade och är uttagningsbara till matchen i morgon. Dessutom kan eventuellt en förstärkning från Tjeckien vara på ingång.

– Det är ett muskelfäste i axeln som har gjort ont, men nu är det bra igen. Kvällens träning (måndag) kändes bra, så händer det inget i morgon så kan jag vara med igen.

På fråga om det har varit frustrerande vi att stå vid sidan om svarar han:

– Jag var ju inte med till Borlänge, och mot Arboga tycker jag faktiskt att det såg bra ut, i alla fall i två perioder. Fast det är ju klart att jag helst är med och spelar.

Robin Andersson har inte varit visat sig för hemmapubliken sen matchen mot Surahammar och nu är han disponibel igen. Blir det han som står mot Arboga i morgon?

– Det får du fråga Spaak om, säger Robin med glimten i ögat.

Med den krånglande ljumsken är det bara bra.

– Den är 100 %, inga problem alls. Rehabträningen har fungerat riktigt bra.

En tjeckisk forward vid namn Peter Mainer har varit och provtränat under veckan. Kjell Andersson förklarar:

– Just nu har vi bara tolv spelbara forwards, vilket gör oss mycket känsliga för ytterligare sjukdomar och skador.

Vi har till helgen på oss att få alla pusselbitar på plats, jobb och annat.

Publicerades 2014-10-14