Lån från HV71

På grund av Linus Tjulanders skada i matchen på Borlänge har GIK lånat in forwarden Max Rapp från HV71 J20 Superelit.

–   Vi är mycket tacksamma att vi fick den möjligheten, säger Peter Johansson i GIK:s sportsektion.

Max beskriver sig själv som snabb på rören och en spelare som kan bidra mycket i spelet framför mål i Powerplay.

–   Min tränare ringde mig i går morse och sa att det var bra för min utveckling att spela en seniormatch, säger Max som ska spela i HV71 J20 Superelit på söndag. Men först har han en viktig uppgift i kväll i ÅVA.

Max har tränat en gång med GIK och hans intryck är gott.

–   Det är positivt. Ett skönt gäng som är inne i en bra trend.

–   Vi är i det läget nu att vi kan ha säkrat vår division 1 plats den 14 december i år. Skönt för oss som har arbetat för det en längre tid. Vi håller alltid öron och ögon öppna för att se vad det finns för möjligheter att ha ett slagkraftigt lag, avslutar Peter Johansson.

Publicerades 2016-11-23