Lindlöven-GIK (0-0, 4-2, 1-1)

Blir det tredje gången gillt på onsdag, eller kan GIK förlita sig på att Forshaga gör jobbet när de möter Arboga i eftermiddag? Gårdagens förlust till trots föredrar Emil Andersson att ta saken i egna händer.

Hemmalaget började bäst, men GIK arbetade sig så sakteliga in i matchen. Trots flertalet chanser från båda håll blev första perioden mållös.

I andra perioden inledde GIK starkt, tog ledningen med 1-0 (Jacob Bertilsson, Anders Lövdahl, Carl-Johan Svensson). Lindlöven brände en straff och strax därefter gjorde Emil Andersson (Nicklas Larsson, Sebastian Kristiansson) 2-0. Men Lindlöven hade mer att ge och på knappt sex minuter gick de både ikapp och om till 4-2.

– Jag tycker att vi gjorde bra ifrån oss både i första och andra perioden. Det var mycket tillfälligheter som avgjorde det. Exempelvis hade Bunnstedt hade en fin chans till 3-0, säger Emil Andersson.

I mitten av tredje perioden slarvade Lindlöven till det i egen zon och Carl-Johan Svensson (Timo Kuuluvainen, Adam Berglin) kunde göra 4-3 i spel i numerärt underläge. Spänningen steg betydligt, men lättade återigen när Lindlöven fem minuter senare fastställde slutresultatet till 5-3.

I eftermiddag möts Kumla och Arboga, och GIK kan få hjälp med kontraktet.

– Visst är det så. Fast vi måste ha inställningen att vi ska greja det själva nu på onsdag, avslutar Emil Andersson.

Publicerades 2015-02-07