Lindlöven-GIK 3-0 (0-0, 0-0, 3-0)

GIK kommer till spel med bara tre femmor och flera nyckelspelare borta. Utgången borde vara given – men nej.

Lindlöven dominerade vad gäller puckinnehav, men GIK:s försvar höll tätt i fyrtiosju minuter. Och när 1-0 kom var det bokstavligt talat en motstuds som ställde till det.

– Det var närkamp i hörnet. Pucken studsade över vår spelares klubba, deras spelare blir friställd och de kan göra 1-0. Då hade vi dessutom en spelare mindre efter en något tveksam utvisning, säger Henrik Alfredsson.

2-0 kom tre minuter senare, och 3-0 när GIK hade plockat ut målvakten i jakt på en reducering. Men på det hela taget var det en jämn match.

– Lindlöven hade lite fler heta chanser i första perioden, vi hade bättre lägen i andra, säger Henrik Alfredsson.

Man måste lyfta på hatten och uttrycka beundran för laget och hela organisationen runt dem som varje dag gör sitt för att nå framgång. Gör din bit om kom till ÅVA på nästa hemmamatch. Din röst kan göra skillnad!

Publicerades 2015-11-02