Linus Ljung fortsätter

Sportsektionen är glad för att de har knutit Linus Ljung till GIK ytterligare en säsong.

Officiellt från sportsektionen:

"Vi är mycket glada åt att lyckats knyta till oss Linus Ljung för ytterligare 1 säsong.

I Linus ser vi en reslig back med stor potential, som efter sin första seniorsäsong  troligtvis kommer

ta ytterligare rejäla kliv i sin utveckling.

Första året var en stor omställning för Linus då han flyttade hemifrån och var tvungen att klara sig själv

med allt vad det innebär, nu är han på väg att växa in även i den rollen vilket är viktig för att kunna göra

sig själv rättvisa även på isen.

Vi ser fram emot att följa Linus ännu en säsong i ”Hjärtetröjan”!

/Freja"

Och personligt med Linus:

– Jag tycker att vi gjorde en bra säsong som klarade oss kvar utan kval. Och när styrelsen sa att de ville ta laget ytterligare en nivå upp så var det inte mycket att tveka på.

Linus hade det tidvis lite kämpigt, men brinner av revanschlusta.

– Jag vill bli bättre på allt. Det var så mycket som var nytt för mig under den gamla säsongen: Jag flyttade hemifrån och det var min första säsong i ett seniorlag. I Grästorp trivs jag och stannar gärna!

Publicerades 2015-03-26