Linus Tjulander är klar för en återkomst till Grästorps IK

Vi kan med Glädje meddela att Linus Tjulander är klar för Grästorps IK igen.

Linus kommer senast från Forshaga IF efter två säsonger där i HockeyEttan, innan det har han spelat för Nyköping och HC Dalen i HockeyEttan, men nu väljer han att skriva kontrakt med GIK, vilket vi är otroligt glada för.

Några frågor till Linus:

Vad är det för skillnad på den Linus som nu kommer till Grästorp IK mot den som lämnade Grästorps IK?

Den Linus som lämnade Grästorp var i början av sin senior karriär medan den Linus som nu återvänder bär med sig mycket rutin och erfarenhet efter mina 7 säsonger i hockeyettan.

Dina egna tankar om vilka styrkor du har?

Mina styrkor hockeymässigt är min spelförståelse och min skridskoåkning. Även mitt lugn i spelet och jag tar inga egoistiska beslut utan tänker på laget framför jaget.

Varför Grästorps IK?

Har haft ett bra snack med Peter och det känns som att det är något riktig spännande pågång och grästorp är tydliga med vad de har som mål. Det är en resa man vill vara med på och det känns som en bra utmaning för mig. Har varit här och spelar förut och vet att det är en bra organisation och jag har trivts bra här.

Vi hälsar Linus Tjulander välkommen tillbaka till Grästorps IK.

Publicerades 2023-06-02