Målvakstnytt

En skaraborgare till i laget.

Grästorps IK har valt att inte förnya kontraktet med Nikita Davydov. Vi tackar honom för hans insatser för klubben och önskar honom lycka till i framtiden.

Som ersättare har vi knutit till oss Robin Wallin. En ung lovande målvakt som vi har haft koll på de två senaste säsongerna då han spelat i Mariestads A-lag.

Vi hälsar Robin välkommen till GIK!

//Sportsektionen

Med Robins egna ord:

… om varför det blev GIK.

– Jag tyckte att det passade bra för min utveckling. Jag delar dessutom klubbens sportsliga mål – att spela i Allettan.

… om hans första intryck av GIK och Grästorp.

– Jag har inte varit här än, men spelat matcher här i flera år. Det är ett lag som kämpar och det är aldrig några lätta matcher här.

… om sig själv som målvakt.

– En lugn och sansad målvakt som spelar mycket på sin storlek. Men jag har kunnandet att göra det oväntade och matchvinnande räddningar.

… direkt från hjärtat.

– Jag ser fram emot nästa säsong. Det ska bli kul att spela i tröjan med hjärtat på bröstet!

Publicerades 2017-04-05