MATCHRAPPORT LINDLÖVEN BORTA

Utan tvekan säsongens viktigaste match stod för dörren under onsdagkvällen då GIK mötte Lindlöven på bortaplan. Det blev tillslut en oerhört tung förlust med 3-2 efter förlängning.

Den första perioden var det Lindlöven som dominerade och hade initiativet. Därmed kom också 1-0 målet för Lindlöven helt rättvist. Tack vare stabilt försvars och målvaktspel stod sig det resultatet perioden ut.

I den andra perioden var det ombytta roller. Grästorp tog över kommandot och tryckte på gång på gång för en kvittering. Den kom också kanske något oväntat i boxplay när Hugo Johansson serverar kaptenen Carl-Johan Svensson som inte gjorde någon besviken och stänkte dit 1-1 pucken. Ett reslutat som stod sig perioden ut trots att GIK hade bud på fler mål.

Den tredje perioden började sådär avvaktande och nervöst som det kan bli i matcher som står och väger och dessutom gäller mycket. Detta till trots tog GIK ledningen med 2-1 och återigen var det kaptenen Carl-Johan Svensson som klev fram och stänkte dit 2-1 från slottet. Lindlöven pressade på för en kvittering men Grästorp såg ut att kunna reda ut stormen ända tills 1-49 återstod av matchen. Lindlöven lyckas då kvittera via en styrning från ett backskott från blå. Ruskigt tungt för GIK såklart som ändå var tvungna att ladda om för den återstående förlängningen.

I förlängningen fanns det det klara målchanser åt båda hållen men det var tillslut Lindlöven som kunde avgöra genom mål av den så skicklige Anton Tano.

Det är bara bryta ihop och komma igen och se till att göra två bra prestationer i de två matcher som återstår av serien.

Med vänliga hälsningar, Grästorps IK

Publicerades 2016-12-07