MATCHRAPPORT LINDLÖVEN HEMMA

Ett Grästorp med en seger i bagaget kom till matchen mot seriefyran Lindlöven med ett stärkt självförtroende. Ännu en seger och 3 poäng tillskrevs GIK efter en riktig krigarinsats!

Den första perioden rivstartade och chanser radades upp från de bägge lagen. GIK var det effektivaste laget och kunde göra 1-0 efter knappt fem minuters spel genom att Carl Lundmark mycket påpassligt gjorde sitt första mål för säsongen. Tack vare en storspelande Nikita Davydov och en stabil defensiv behöll Grästorp ledningen och efter 16 minuters spel gjorde den talangfulle värmlänningen Linus Tjulander sitt fjärde mål denna säsong. Ett skott som enligt Linus själv, lite skämtsamt, tog 15 minuter på sig innan det letade sig in bakom Lindlövens målvakt. Marginalerna och det där sköna flytet som lyst med sin frånvaro hittils under säsongen var plötsligt där och 2-0 var ett faktum. När matchklockan stod på 19.47 i den första perioden reducerade Lindlöven till 2-1 och fenomenet med att retsamt släppa in mål i slutskedet av en period uppenbarade sig även i denna match. Period 1 slutade 2-1 till Grästorp och GIK kunde gå till pausvila med den så viktiga ledningen.

Den andra perioden blev en match mellan Nikita Davydov och Lindlöven, vilket underströks av 8-18 i skott till Lindlöven. GIK kunde behålla sin 2-1 ledning även efter den andra perioden och anledningen stavades Nikita Davydov.

Det var ett helt annat GIK som klev ut i den tredje perioden och det skulle visa sig direkt. Linus Tjulander kunde dryga 4 minuter in i period 3 uttöka GIKs ledning till 3-1 efter att ha trollat in en retur på skott av Christian Rudolphi. Lindlöven hade långt ifrån gett upp och 3-2 kom också med cirka 13 minuter kvar att spela av matchen. Ett resultat som tack vare GIKs krigarmentalitet stod sig matchen ut och säsongens andra 3-poängare var ett faktum.

Grästorps IKs spel imponerar mer och mer! Håller detta i sig får motståndarna se upp med Grästorp i vinter.

Med vänliga hälsningar, Grästorps IK

Publicerades 2016-10-20