Matchrapport Skövde borta

Grästorp kom till Skövde med ett stukat självförtroende efter 2 raka förluster i hockeyettan. Det skulle dock visa sig att ingen av dessa förluster fanns kvar i spelarnas huvuden.

Den första perioden var jämn men med övervikt för Grästorp gällande bra chanser. Perioden slutade 0-0 och lovade gott inför resterande 2 perioder.

Andra perioden präglades av mycket utvisningar då främst för gästerna Grästorp. Ett fantastiskt boxplay gjorde att 0-0 höll sig halvvägs in i perioden. Till slut så kom det förlösande 1-0 målet, och det var för GIK det kom genom snipern Jakob Wulcan. 1-0 till Grästorp stod sig den andra perioden ut.

Den tredje perioden skulle bli en riktig nagelbitare! Grästorp spelade fantastiskt defensivt och en storspelande Adam Schoultz gjorde att säsongens första seger nu var mycket nära. Men med lite drygt två minuter kvar så lyckades Skövde kvittera efter ett misstag i egen zon av Grästorpsspelare. Period 3 slutar 1-0 till Skövde vilket innebar att det efter 60 spelade minuter stod 1-1 på resultattavlan.

I förlängningen drog Grästorp på sig en utvisning nästan omgående och Skövde kunde avgöra i powerplay. Därmed bärgade Skövde 2 poäng och Grästorp fick med sig en pinne hem.

Sammanfattningsvis så visade Grästorp styrka och hjärta i en svår bortamatch. Spelar man såhär under säsongen så kommer 3-poängarna att ramla in. Vi vill också passa på att berömma Adam Schoultz som kliver in i sin första match för säsongen och är en vägg. En bra genomförd match som lite oturligt för Grästorps del slutade med förlust i förlängning.

Med vänliga hälsningar, Grästorps IK

Publicerades 2016-09-25