Mattias ”Mjölis” Johansson är klar!

Mycket glädjande för Grästorps IK att Mjölis förlänger sitt kontrakt med klubben!

Mjölis är en mycket omtyckt målvaktstränare i hela klubben och en viktig pjäs i vårt lagbygge för representationslaget.

Mattias har en gedigen bakgrund som målvakt med över 250-300 seniormatcher. Konkurrensen var benhård med målvakter som Pavel Cherkas, Christan Persson och Johan Smärgel men något som Möjlis enbart såg som positivt.

När Mattias tittar tillbaka på sin målvaktskarriär så lyfter han fram Vänersborgsmatcherna som höjdpunkterna som än idag folk pratar om samt sina lagspelare så som bröderna Hurtig, Matte Svensson, Patrik ”Bebben” Johansson, Lars Lundmark och Joakim Bender.

Avslutningsvis så förstår ni att Mjölis är en mycket omtyckt ledare i GIK med mycket humor som smittar av sig till det positiva och som kan klubben utan och innantill.

Buena Suerte Mjölis!

Joakim Nilsson