Mjölby-GIK 3-4 (1-1, 1-1, 1-1, 0-1)

Nu närmar sig kvalserien och GIK har avgörandet i egna händer.

GIK är bäst när det verkligen gäller. I söndags 5-4 hemma mot Bäcken och på onsdag kväll 3-4 mot årets tuffaste (?) motståndare Mjölby. Detta efter en match där lagen följdes åt hela tiden och ingen hade ledningen med mer än ett mål.

Vad var skillnaden jämfört med tidigare matcher mot Mjölby? Carl-Johan Svensson vet svaret.

Alla köpte vår gameplan helt och hållet och det gav resultat. Vi tog över matchen ju längre matchen gick.

Alltså inte så mycket att fila på tills på lördag, utan bara att fortsätta i samma spår och aldrig släppa in Mjölby i matchen.

— De vet hur bra vi kan vara nu och de ska behöva en kanonmatch för att ta oss i vår borg på lördag.

Skribenten letar efter individer som förtjänar beröm, men Carl-Johan är tydlig på den punkten.

— Det var en kollektiv match där alla bidrog.

Fast visst förtjänar Dmitry Iskornev, som gjorde både 2-2 och 3-4 och var inblandad i ytterligare ett mål att nämnas. Liksom Karl Gustavsson som fått kliva in och ta förstaspaden nu när det börjar hetta till. GIK:s övriga mål gjordes av Oscar Josefsson och Jonas Lönn.

Vägen till Linköping, framför allt E4, är en av Sveriges tråkigaste. Men den kändes nog kortare för GIK i går kväll.

— Väldigt mycket kortare, avslutar Carl-Johan.

Publicerades 2019-02-28