Mjölby-GIK 6-3 (1-1, 1-2, 4-0) och några funderingar framåt

Två jämna perioder, där GIK ledde inför den tredje, och en avslutning i moll. Hade GIK gjort 4-3 när chansen fanns hade matchen kunnat sluta annorlunda. Men är chansen till kval mot Hockeyettan inte ute, även om laget inte kan göra det på egen hand. Två saker går det att vara säker på: 1) GIK just nu har bra fokus på det laget kan göra på egen hand, 2) I teorin har alla lag utom Gislaved något att spela för och allt kan hända.

Christopher Hamell om fredagens match:

— Det är en jämn match där jag tycker att vi gör en riktigt bra insats över sextio minuter, det är riktigt små marginaler framför allt i slutet, då det ska avgöras. Vi får ett par jättechanser, men pucken vill inte in, spelet vänder och de får in pucken. En väldigt tung förlust.

Hjälp laget att göra det de kan göra själva, Kom till ÅVA fredag kväll 19:00

Publicerades 2023-02-11