Mölndal-GIK 4-0 (0-1, 0-1, 0-2)

Gårdagens match var en besvikelse och är ingen idé att analysera i detalj. Christopher Hamell kommenterar uppriktigt:

— Vi kom överhuvudtaget inte upp i normal standard. Mölndal spelade riktigt bra, så det var en rättvis seger.

— Vi var inte i närheten av den fart och intensitet som i de senaste matcherna som vi förlorat. Det ar inte bra.

Vad kan man säga som är positivt i en situation som denna, som de på läktaren förstår?

— Det är många matcher kvar.

Vilket stämmer med skribentens tankar. Det finns inga lätta lag i den här serien, inte heller några som är omöjliga att slå en bra dag. GIK har lag till det.

— Det handlar om att vi måste minska våra misstag och vi måste vara med mera och stänka det chanserna när de ges.

Eller för att utrycka det på ett annat sätt: Höja lägstanivån.

En chans till revansch kommer i morgon mot Bäcken, och den kommer laget att ta. Lita på det.

Publicerades 2023-01-12