Mölndal-GIK 5-2 (1-0, 2-1, 2-1)

Söndag var inte GIK:s dag, men onsdag är en ny dag.

Fyra matcher utan förlust vid full tid är en bra svit, en svit som bröts i Mölndal på söndag kväll.

Mölndal tog ledningen i inledningen av matchen, sen dröjde det till mitten av andra perioden innan målfarlige Alexander Liljedahl (sju mål på fem matcher) kvitterade till 1-1. Snabb replik till 2-1 av Mölndal som även gjorde 3-1 innan andra periodvilan.

3-1 blev 4-1 innan Nikita Reyn reducerade till 4-2 med knappt fem minuter kvar av full tid, och matchen på intet sätt var avgjord. Med drygt en minut kvar av matchen fick Karl Gustavsson lämna kassen när GIK jagade reducering och kvittering, varvid hemmalaget fastställde slutresultatet till 5-2.

Säsongens första förlust, men inga överdrivet hängande huvuden.

– Vi har fortfarande ett bra självförtroende i truppen. Vi har förlorat en av fem matcher, säger Carl-Johan Svensson.

Och det finns det som är positivt att ta med sig från matchen, även om försvarsspelet kan bli bättre.

– Vi skapade ändå väldigt mycket målchanser för att vara en bortamatch. Vi hade nog fyra frilägen, ett par puckar i ribban och någon i stolpen. I dag ville inte pucken in bara.

Publicerades 2019-10-14