Mörrum-GIK 5-2 (3-1, 1-0, 1-1)

Carl-Johan Svensson ger sin syn på vad som hände och tror på framtiden.

” – Viljan fanns men prestationen var för dålig för att vinna en hockeymatch!”. Så sa Urban Prytz till NLT och det är ett bra och kortfattat sätt att beskriva vad som hände. GIK vann skottstatistiken med, men pucken ska in.

När Adam Willig (Oliver Celec, Philip Larsson) kvitterade till 1-1 mitt i den första perioden var det det närmaste som GIK kom under matchen. GIK höjde sig ett par snäpp i sista perioden, men kom ändå aldrig närmare. När Emil Andersson Malmsjö (Philip Larsson, Lucas Geyzon) gjorde 5-2 i mitten av sista perioden var matchen ändå i praktiken avgjord.

Carl-Johan Svensson är saklig och rak på sak när han ger sin syn på matchen.

– Det är kval nu och det ska vara nerv i det. Men det får inte se ut som det gör idag. Vi agerar väldigt stressigt där ute.  Vi blir väldigt osynkade som lag och dom tar vara på det. En stressad hockeyspelare är ingen bra hockeyspelare.

Vänner av ordning undrar naturligtvis hur mycket skadeläget påverkar resultaten. Carl-Johan är inte den som skyller ifrån sig.

– Vi kan inte skylla på att vi inte har fullt lag. Läget är som det är. Vi kan vinna hockeymatcher med detta laget, och det har vi visat innan.

Och konstaterar att denna matchen är historia.

– Vi tar inte med oss något från denna matchen. Vi har glömt denna och ser framåt.

Redan på tisdag är det match igen och då ska GIK vinna. Carl-Johan vet vad som krävs.

– Vi är ett bra lag, det visade vi framförallt mot HA74 hemma senast.

– Då spelade vi bra med pucken. Pucken satt på bladen, alla tog ansvar med pucken och vi agerade allihopa med pondus ute på planen. Det kommer krävas mot Borås, för dom är ett fysiskt lag med bra fart.

Publicerades 2018-03-26