MOTSTÅNDARKOLLEN FORSHAGA IF

Nu på Söndag klockan 16.00 möter vi Forshaga IF borta i Ängevi Ishall. Här kommer allt du behöver veta om Söndagens motståndare!

Fakta om Forshaga IF:

Forshaga IF spelade 12 säsonger i Sveriges högsta division i ishockey och spelar för närvarande i Hockeyettan Västra. Läktaren som användes under klubbens storhetstid på 1950-talet, står K-märkt kvar. Forshaga IF var även den första ishockeyklubben i Sverige att ha reklam på matchtröjorna. Och så har man även en supportergrupp som heter Forshaga Ultras,som bildades 2009.

I klubben spelade bland annat Nils Nilsson och Ulf Sterner.

Såhär har Forshaga IFs tre senaste matcher slutat:

2016-11-16  Lindlövens IF – Forshaga IF 3-2

2016-11-20  Forshaga IF – Åker/Strängnäs HC 14-0

2016-11-23  Surahammars IF – Forshaga IF  3-4

Forshaga har inför mötet med Grästorp två raka segrar i bagaget och är ett starkt hemmlag.

Poängfarliga spelare i Forshaga:

Stefan Kask (F):  5 mål 13 assist totalt 18 poäng på 15 matcher

Gabriel Johansson (F):  6 mål 10 assist totalt 16 poäng på 18 matcher

Andreas Norrman (F):  7 mål 6 assist totalt 13 poäng på 16 matcher

Arvikasonen Stefan Kask har denna säsongen lånats in från division 3 klubben Nor IK. Vilket inte har spelat någon roll eftersom 24-åringen lyckats med bedriften att göra 18 poäng på 15 matcher som måste anses som oerhört starkt, en kille som Grästorpsförsvaret måste se upp med.

Tränare:

Head Coach: Per Lundell

Mariestadsfödda Per Lundell har en gedigen karriär som spelare i SHL och gör sin fjärde säsong som Hockeyettancoach. Per kom till Forshaga inför denna säsongen.

Publicerades 2016-11-27