Niclas Krarup TILL GRÄSTORPS IK PÅ TRY OUT!

Niclas Krarup  har spelat tillsammans med Gabrielsson i slutet av förra säsongen som pratat väl om honom. Vi har därför valt att testa honom genom ett try out kontrakt som sträcker sig tills efter cupen i Trollhättan.

Niclas om sig själv:

Jeg er en glad og positiv ung mand, der elsker at spille ishockey og har gjort det siden jeg var 3 år. Jeg har de senere år ønsket at udvikle mig og har derfor taget udfordringerne op med udlandet.

Det har været vildt spændende at spille i USA og det har lært mig en anden spillestil.

Jeg er en hårdtarbejdende spiller og kæmper til det sidste. Jeg vil altid være der for mine holdkammerater – både i medgang og modgang.

Jeg kan godt lide 1:1 duellerne – har et hårdt skud (som der for det meste scores på) – god spilleforståelse.

Kort sagt mit liv har altid været hockey.

Navn: Niclas Krarup

Født: 4 august 2000 i Aarhus, DK

Vægt: 78 kg

Højde: 1,80 m

Position: Fw/center, left shot

Filip Cederqvist!

Skarapojken Filip Cederqvist som spelar för Tingsryd AIF i Allsvenskan kommer att träna med Grästorps IK under augusti månad.

Vi i Grästorps IK tycker det är verkligen roligt när killarna vill komma till Grästorp och träna nu när Allsvenskan inte drar igång som vanligt, utan en månad senare.

Vi hälsar givetvis Filip varmt välkommen!

Säsongen för representationslaget startar upp igen den 3/8.

Känn er varmt välkomna till säsongen 20/21!

Publicerades 2020-07-27