NU ÄR DET KLART MED 2 ST TRÄNINGSMATCHER I MELLANDAGARNA FÖR A-LAGET

Grästorps IK tar sig an HC Dalen i ett dubbelmöte under mellandagarna! Dagarna att hålla koll på är onsdagen den 28e december hemma i Åse & Viste Arena med start klockan 19:00. Samt borta fredagen den 30e december klockan 19:00.

Tack vare Sergei Joukovs kontaktnät har vi lyckats knyta till oss dessa två matcher mot HC Dalen. Vi tog oss ett snack med Sergei för att fråga varför det passar bra med matcher mot just Dalen.

Hur kommer det sig att det blev HC Dalen?

– Jag har ett bra kontaktnät och framförallt med HC Dalen vilket gjorde att det föll naturligt.

Ni mötte Dalen två gånger under försäsongen och vann en match och förlorade en match, vad ska ni göra för att vinna båda den här gången?

– Framförallt är det bra att möta ett lag från söderserien. Det kan mycket väl bli så att vi får ett lag därifrån i playoffet som kommer senare under säsongen förhoppningsvis.

Sergei Joukov vill passa på att önska alla grästorpare en god jul och ett gott nytt år!

Med vänliga hälsnignar, Grästorps IK

Publicerades 2016-12-19