Ny forward till GIK

En ung, hungrig och bra skolad forward tar plats inför kommande säsong.

Christian Rudolphi har spelat hela sin juniorkarriär i Brynäs. Nu tar han steget upp i seniorhockeyn och vi är glada att han väljer att spela med ett hjärta på bröstet.

Christian beskriver sig själv som en tvåvägsspelare och behärskar spel som både forward och center. En lojal spelare som alltid ger 100% på isen utan att klaga. Han främsta styrkor ser han i spelförståelsen, passningsspelet och i skottet. En spelare som älskar att vara med när det hettar till och gillar att spela i avgörande situationer.

Och på frågan varför han väljer en klubb söderut för nästa steg i karriären svarar han så här:

– Jag fick ett väldigt bra intryck av Peter Johansson när vi pratade. Jag ville hitta ett lag där jag känner att jag kan ta nästa steg i min karriär och få bra möjligheter att utvecklas. Just om det blev norr, mitt eller söder var inget jag fokuserade på utan hur vilka möjligheter som fanns på och utanför isen. Samtidigt att jag skulle trivas utanför isen också.

– Mitt första intryck av GIK är att det är en seriös och ambitiös klubb som vill hela tiden ta nya steg uppåt. Utvecklingsmöjligheterna är goda

Vi önskar Christian välkommen till Grästorp.

Publicerades 2016-06-17