Nya spelare in i truppen

Hej på er därute, hoppas ni inte har regnat bort.

Vårt representationslag har nu snart varit på is i 2 månader och gnuggat på stenhårt. Ledarteamet gnuggar hårt på isen och Peter Cintala ännu hårdare på gymmet😊. Laget har avverkat 7st träningsmatcher och 6st har slutat med ganska klara segrar. Enda förlusten kom borta mot hockeyettans topplag Skövde IK men vi stod upp bra även mot dom men förlorade med 4-3. Återstår nu två träningsmatcher mot Gislaved och Bäcken innan det är dags för seriepremiär söndagen 1/10. Premiären kommer att spelas borta mot Bäcken som är riktigt bra denna säsongen så det kommer att bli ett kraftprov direkt mellan två lag som undertecknad tror kommer tillhöra den övre halvan under höstserien.

Mycket som är positivt så långt som ni hör med ett mycket bra ledarteam och ett bra hockeylag med mycket utvecklingsbara och ambitiösa killar. Tyvärr har vi tappat några killar under försäsongen av olika anledningar och den som sticker ut är givetvis David Lundmark. Vi hade sett fram emot en frisk och kry David som kunde visat publiken i Grästorp vad han går för under hela denna säsong. Tyvärr krävs det en höftoperation innan detta kan bli aktuellt så kommande säsong kommer att handla om rehab för David men det kommer en ny säsong snart och då…..                                                      Ovanstående har gjort att vi har gått på kort om folk både på träning och match under hela försäsongen och det är därför mycket glädjande att vi kan presentera två finska lirare enligt nedan.

Anton Heikari 22-årig back från Helsingfors som är nästan 2m lång med bra räckvidd och speluppfattning. Trots sin längd är Anton följsam och bra på skridskorna. Han spelade förra säsongen i Malung och var nu nära att spela till sig ett Div 1 kontrakt denna säsong så han är van med svensk ishockey och vi tror att Anton kommer att höja vår redan starka backsida ytterligare.

Miska Varjosaari 27-årig forward också från Helsingfors trakten. Miska är duktig på rören och kommer att bidra med både rutin och en del poäng i vinter. Vi mötte honom för ett par år sedan då han stack ut som en av Stenungssunds bästa spelare så även han har rutin från svensk hockey. Föregående säsong tillbringade Miska i Suomi-sarja som är Finlands motsvarighet till Div 2 men blev under säsongen utlånad till Mestis som är 2:a ligan i Finland.

Vi hälsar båda grabbarna välkomna till Grästorp och med dom i laget är nu truppen fullständig. När vi drabbas av skador och sjukdomar plockar vi upp några hungriga -07:or som redan nu i 16-års ålder får känna på lite seniorträningar vilket är en bra investering inför framtiden.

Vi i sport gruppen tror att det kommer en rolig säsong för Grästorps IK så kom nu till hallen och heja fram våra hjärtebröder!!

Sportgruppen gm Jocke Persson

Publicerades 2023-09-24