Ordförande har ordet.

Vem är vår nya ordförande? Vi låter Joakim presentera sig själv.

Mitt namn är Joakim Eriksson, och jag är 34 år gammal, och bor sedan ett och ett halvt år tillbaka i Grästorp.

Jag är uppvuxen i Nyland i Norrland, och det var också där min hockeykarriär började i IFK Nyland. Jag spelade där under många år, tills jag flyttade till Borås och där fortsatte jag inom hockeyn som domare.

När jag tog studenten i Borås så valde jag att åter flytta norrut och påbörjade min kusk- och tränarutbildning inom travsporten. När jag avslutat den utbildningen åkte jag till USA och arbetade för en stor travtränare, Jimmy Takter.

Jag trivdes bra i USA, men valde att åka tillbaka till Sverige efter cirka ett år för att jobba i familjens företag. Jag gick en företagsledarutbildning, och jobbade under flera år i familjens företag, där jag även satt med i styrelsen.

Parallellt med det arbetet så ville jag prova mina egna vingar inom travsporten, så jag drog igång min egen verksamhet. Jag fick en fantastisk start på min travkarriär och det var med stor sorg jag fick lägga den på hyllan efter ett par år då min familj drabbades av en stor tragedi med sjukdom och även dödsfall.

Som person är jag glad och öppen. Jag är väldigt social och tycker om att umgås med människor. Jag älskar att prova nya saker och om jag drömmer om något så försöker jag att leva ut den drömmen. Jag vill inte ha saker ogjorda.

Och nu börjar ett nytt kapitel i mitt liv, där jag har fått den stora äran att representera Grästorps IK som ordförande för styrelsen, samt att jag är tränare för pojkar -02.

Jag har stor tilltro till den här klubben och tror att vi tillsammans kan åstadkomma väldigt mycket.

Jag ensam kan inte göra mycket för den här klubben, men alla vi tillsammans kan göra massor.

Stort tack till er alla!

Joakim Eriksson – Ordförande Grästorps IK

Publicerades 2016-05-31