Osby – GIK 5-6 (1-0, 0-4, 4-1, 0-1)

Ett något sargat GIK kommer till spel med tre kompletta femmor, plus två extra forwards, gör två riktigt bra perioder och reser hem med två poäng i bagaget.
— Det är det lag vi har just nu, säger en nöjd Jimmy Krusell.
Hemmalaget tog ledningen i första perioden, i vilken trots allt ska ha godkänt.
— Till skillnad från de två tidigare matcherna kommer vi ut med en bra och härlig energi från start
Sen följer en riktigt bra period.
— Bland de bästa i år faktiskt. Vi spelar fin och hockey och får iväg många skott på mål (6-26!/skribentens anmärkning). Vi är effektiva och gör fyra kassar i den perioden.
Fyra kassar var det ja, signerade Nikita Reyn, Tom Lundgren, Oscar Ahokas och Tim Brattström. Ett mycket bra utgångsläge inför avslutningen av matchen. Men det blev inte riktigt så. I stället stretade sig Osby, sakta men säkert ikapp och förbi. Med drygt tre minuter kvar av matchen återtog de ledningen innan Viktor Johansson kvitterade.
— Det blev en tuff start för oss i tredje. De går ut hårt, samtidigt som vi drar på oss en utvisning. Vi klarar av den, men sen får en utvisning till och de gör mål.
— Vi blev kanske lite rädda för att förlora, eftersom vi har två förluster bakom oss. Kanske också att vi tog lite lätt på uppgiften efter en bra andraperiod.
I förlängningen tog laget uppgiften på allvar och efter drygt två minuter avgjorde Dmitry Iskornev.
— Det var starkt av oss att komma ikapp igen och sedan avgöra i overtime.
Att kunna avgöra en match till sin fördel när omständigheterna är som de är måste tyda på en bra laganda.
— Vi har haft en oturlig säsong om man ser till skador. Både antalet och långvarigheten. Alla har tacklat den uppgiften bra. Det är en härlig grupp överlag. Vi pratar mycket om att man ska komma till hallen på bra humör och tycka att det är kul.

Publicerades 2020-01-20