PÅ söndag spelar GIK med Rosa Bandet på tröjorna

Tack vare en påhittig tonårstjej så kommer GIK:s A-lag på söndag att spela med Rosa Bandet på sina tröjor.

Hanna Svensson, själv U14-spelare, satt hemma och funderade på vad hon kunde göra för kampanjen; fanns det kanske rosa klubbor eller rosa tröjor som kunde användas i en enda match? Det var svårt att genomföra, men hjälp fanns på oväntat håll.

– Jag och mamma satt och pratade innan jag åkte till skolan och hon ringde till A-lagets tränare Anders Spaak och frågade om de ville vara med, så blev det.

Hanna kommer att stå vid entrén på söndag och samla in pengar samtidigt som hon och pappa Morgan hoppas att även domarna kommer att bära Rosa Bandet under matchen.

– Visst är jag stolt över Hannas idé och att hon frågade Anders Spaak som tände på idén och fick med hela laget. På söndag går de tillsammans in till domarna och frågar om de vill vara med, och senare kommer hon själv att åka till Bröstcancerfonden och lämna över pengarna, säger Morgan Svensson.

Publicerades 2014-10-24