Patrick Bolterle

Grästorps IK hälsar Patrick Bolterle varmt välkommen!
Patrick är född 1996 i Österrike och har gått stegen i Vienna Capitals där han tidigt var en framstående juniorspelare. Han har efter det representerat Kitzbüheler EC och ansluter nu till GIK från den klassiska klubben VEU Feldkirch. Patrick är en spelare som är skridskostark och besitter en fin teknik samt ett vasst avslut. Han kommer med fin erfarenhet från sin tid i Österrike och goda referenser från tidigare lagkamrater och tränare med bra inblick i Svensk ishockey.

Hur vill du beskriva dig själv som spelare?

– Jag vill beskriva mig själv som en kreativ spelare oavsett vilken situation vi är i, bra offensiv uppsida med ett öga för nätet och för den lediga medspelaren. Jag är inte rädd för att blockera skott och jag är också trygg med det defensiva arbetet. Jag gillar också att ha kul på isen med mina lagkamrater men jag är ambitiös och vill vinna.

Vi är glada över att få presentera Patrick som nyförvärv och ser framemot att se honom på isen i augusti!

Willkommen!

Publicerades 2022-07-22