Ryan Wiley till GIK

Efter sex säsonger i VHC drar han österut.

En stabil back med offensiva kvaliteter som trivs på stor rink, det är kortast möjliga beskrivning av Ryan Wiley. Hur ser han på sig själv?

— Jag sätter försvarsspelet först, men jag vill delta i anfallen och bidra offensivt. Gör bra förstapass och tycker om att skjuta. Jag är en bra lagspelare som vill vinna.

Och så var det frågan om varför han vill till GIK?

— Jag såg några matcher i Hockeyettan och vet att laget vill dit igen. Och jag vill bli en del av det!

Ryan har spelat tillsammans med Sebastian Kristiansson och mött större delen av det kommande laget som motståndare. Intrycket är gott.

— Det är ett hårt arbetande lag med många lovande unga spelare, och jag tycker att de har seriens bästa målvakt (!). En bra kombination av unga talanger och lite äldre rutinerade spelare.

— Jag ser fram emot en lång säsong. Det här laget har potential att nå Hockeyettan!

Sportsektionen och hela GIK är glada över att Ryan är här och önskar honom varmt välkommen.

Publicerades 2019-04-26