Sebastian Kristiansson klar för en säsong till

Sebbe är klar för ytterligare en säsong i GIK-tröjan.

Sebbe som gjorde en av sina bättre säsonger förra säsonger, då han visade att han klarar av att behärska flera spelformer och producerade en hel del poäng. Tyvärr kunde han inte spela på slutet av säsongen på grund av skada, men han vill ha revansch.

Vi frågar honom vad det kommer sig att han skrivit på för ytterligare en säsong med GIK, faktiskt hans åttonde med A-laget.

Jag skrev på för att jag trivs bra i min moderklubb och vill vara med på denna resa en säsong till.

Säsongen 2018/2019 är han nöjd med, trots att det gick både upp och ner för honom och för laget.

— Med laget är jag nöjd med att vi lyckas komma såpass långt trots den knackiga inledningen av säsongen! Att vi lyckades gå ihop som ett lag och knipa den sista Alltvåan-platsen.

— Och för min egen del måste det ändå vara att jag förbättrat mitt spel över hela banan. Gjort skit jobbet i försvarszon, och även lyckats vara med att producerat framåt.

Publicerades 2019-04-24