Seriepremiären närmar sig

Det har gått några veckor sen senast och säsongen närmar sig med rasande fart. Vi kollar läget med Andreas Högosta.

Vi har blivit bättre och bättre, och de sista veckorna har vi blivit riktigt bra. Det går åt rätt håll!

Och vad är det som har gjort skillnad?

– Vi har fått alla att förstå hur vi ska spela, även i detalj. Hur vi ska agera som ett lag.

Helgen bjöd på två träningsmatcher. Först mot Tibro.

– Ett lag som åker kors och tvärs, och sådana lag är det svårt att spela mot. Vi gör ingen höjdarmatch, men vinner och det är alltid positivt.

5-2 mot Tibro blev det och i går en härlig revansch med 4-3 borta mot Borås.

– Det var vår klart bästa match under försäsongen. Nu föll allt på plats. Det var två bra lag som möttes, men vi var bäst sett över hela matchen. Mycket positiv, nu trillade pollettens ner ännu mer.

Nu återstår en träningsmatch innan seriepremiären, hemma mot Värnamo nu på onsdag.

– Vi ska spinna vidare på det vi gjorde under matchen mot Borås. Bra spel och bra värderingar, som vi hoppas på att ta med oss även till seriepremiären.

Läget i truppen är OK.

– Vi har väl lite skavanker, men vi är få tillbaka alla under veckan.

Skribenten ser det som ett styrkebesked att laget kan spela bra hockey även när det inte är 100% fulltaligt.

– Så är det. Det är en bra signal att vi klarar av att agera som vi gör med ett par man borta. Då klarar vi det även senare, för det kan komma sådana matcher senare.

– Vi är inte beroende av några få spelare, utan vi är ett starkt kollektiv.

Publicerades 2018-09-24