”SIGNERAT STERNER”

Matchsektionen är mycket glada över att presentera GIKs nya krönikör Jennie Sterner.

Krönikor har blivit mycket populärt och är något som skall vara intressant att läsa för den breda allmänheten. Vikten av att våga ge ris eller ros i texterna är otroligt viktigt. Något som vi tror personifierar Jennie Sterner.

När vi sökte efter en krönikör så letade vi efter en person som är djupt involverad i hela klubben. Som hockeymamma till två pojkar i GIK så har Jennie stenkoll på våra pojk och ungdomslag vilket kan ge hennes krönikor den intressanta helhetsbilden. Självklart kommer Jennie att skriva om vårt kära A-lag och mycket därtill. Jennie kommer helt enkelt att tycka till och tänka fritt om vårt kära GIK.

Några frågor till vår nye krönikör Jennie Sterner.

Hur känns det att bli ny krönikör för GIK?

– Det känns roligt och spännande. Lite skräckblandad förtjusning med tanke på att jag får lämna min komfortzon men det ska väl gå bra.

Vem är Jennie Sterner?

– Jag är en glad och positiv person som tycker om föreningsliv. Jag är ingen urinvånare utan kommer från ärkerivalen Vänersborg. Är gift med ”Särsta” Johan och har två pojkar som spelar både hockey och fotboll i Grästorp.

Vad brinner du för i GIK?

– Jag är bra på att se saker från olika håll och att se helheten i en förening. Målet är ju att hela föreningen ska fungera. Att det blev just GIK och hockey beror ju givetvis på barnen. Jag är ingen hockeyfantast i sig men hockeyn finns väl någonstans i generna.

Varför tror du det är viktigt att ha en krönikör i GIK?

– En krönika är en text som folk förhoppningsvis reagerar på. Då skapas engagemang oavsett om det är i positiv eller negativ bemärkelse. Det tror jag är bra! Och tänk dessutom att få säga precis vad man tycker ibland, VÄRLDSKLASS ELLER HUR?

Vi ser alla fram emot första krönikan av ”Signerat Sterner”

Publicerades 2016-07-22