Simon stannar!

Sportsektionen är mycket nöjd med att årets MVP har valt att stanna i GIK, två år dessutom.

Simon har haft en stabil säsong mellan stolparna och han har vunnit matcher åt laget när spelet inte alltid har fungerat.

Jag trivs bra i föreningen och känner att jag vill vara med på resan tillbaka till Hockeyettan, som är det klart uppsatta målet.

— Så var det redan förra året när jag skrev på. Det var nära redan den här säsongen och nästa år hoppas vi att det ska gå ännu bättre.

Simon är alltså väldigt nöjd med säsongen som var.

— Personligen är jag nöjd med mitt eget spel. Som lag är jag nöjd med de steg som vi tog hela tiden.  Alla vet att vi hade det kärvt i början med en tuff start. När vi kom hade vi en fin utveckling som grupp och tog oss hela vägen till kvalserien.

Det bådar gott inför hösten och säsongen 19/20.

Publicerades 2019-04-17