Sista forwardsplatsen klar

Gustav Svensson från Västerås J20, som spelar i Superelit, är klar för oss.

Han är fostrad i Skara IK och säsongen 15/16 gick flyttlasset till Västerås och där har han spelat tills nu. Nu senaste säsongen fick han det ärofyllda uppdraget att vara lagets kapten. Det säger det mesta om vem som ska spela här nästa år. En seriös spelare på och vid sidan av isen, som vill väldigt mycket med sin hockey.

Gustav är en tvåvägscenter som vi i sportsektionen tror kan blomma ut i vår miljö, och vi är väldigt glada att han väljer att fortsätta sin utveckling här.

Sportsektionen

Med Gustavs egna ord om:

… varför det blev GIK:

— Jag skrev på för GIK för att jag har fått intrycket av att de är en proffsig förening med tydliga ambitioner, samt att det verkar vara en bra miljö att utvecklas i.

… vad han förväntar sig av säsongen för egen del:

— Mina egna förväntningar och mål med denna säsongen är att utveckla mitt spel över hela banan och vara en bidragande del till lagets framgång.

… och för lagets del:

— Som lag har jag förväntning om att vi ska vara med mot slutet och knipa div 1-platsen.

Publicerades 2019-06-14