Skövde-GIK 3-2 (1-1, 2-1, 0-0)

På det hela taget gjorde GIK en bra match mot en bra motståndare. Det vara bara ett mål som fattades för att laget skulle få med sig en poäng till in i Fortsättningsettan.

Men ibland är idrotten grym, och de kommer att få fjorton chanser till att visa att de är värda en plats i division 1 utan kval.

Första perioden började avvaktande och det märktes att det var en del som stod på spel. Lagen kände på varandra och det dröjde femton minuter innan Alex Vyhonsky (Linus Ljung) gav GIK ledningen. Hemmalaget kvitterade med drygt en minut kvar av första perioden.

Skövde tog ledningen fyra minuter in i andra perioden och utökade den till 3-1 innan ett tappert krigande GIK kunde reducera till 3-2 genom Jakob Wulcan (Henrik Marklund, Sebastian Nilsson).

Resten av matchen förblev mållös. GIK hade flera möjligheter att kvittera i sista perioden utan att nå ända fram.

Nu är det dags att se framåt och fokusera på de kommande fjorton matcherna i Fortsättningsettan. Lagkaptenen Sebastian Nilsson är försiktigt optimistisk:

– Spelet i första perioden var bra och vi var med i hela matchen. Det kan vi ta med oss framåt.

– Vi kommer att träna ett pass i morgon (läs i kväll), sen tränar vi hela nästa vecka innan det är dags för julledigt. De som kommer en bit bortifrån behöver få komma hem och umgås med sina familjer över julen.

– Lita på att vi kommer förberedda inför resten av säsongen. Det ska gå minst lika bra som i våras!

Publicerades 2015-12-10