Små skridskor, stora hjärtan

Hur kan man bättre spendera en söndag än hockey med gamla och nya vänner?

Många av hockeyskolans större barn valde att fortsätta sin hockeyhelg efter lördagens hockeyskola. På söndagen kom kompisarna från HC Lidköpings hockeyskola på besök för att tillsammans lära sig lite om "hockey på riktigt". Prova på-matcher stod på dagens agenda, och att förväntningarna på dagen var höga var inte att ta miste på i omklädningsrummet.

Varje förening ställde upp med två lag och två matcher på halv plan avklarades. Läktarna var välfyllda och många tillfällen till glada miner gavs. Ivrigt påhejade av föräldrar, syskon och vänner kämpade våra minstingar till slutsignalen.

Efter en dusch och välförtjänt korv med bröd skiljdes vi åt, men för delar av gruppen står Tomtecupen i Lidköping snart på schemat. Det ser vi fram emot.

Vi tackar HC Lidköpings härliga barn och ledare. Tack för att ni kom, snart ses vi igen.

/Hockeyskolan

Bilder från dagen hittar ni HÄR.

Publicerades 2015-11-30