Snabbfotad snidare klar för ytterligare en säsong!

Äntligen kan vi presentera Jesper Sellin som klar för ytterligare en säsong i GIK tröjan.

Jesper har sett sig om efter möjligheten att ta sig vidare i karriären, men har nu bestämt sig för att stanna och utvecklas vidare i Grästorp vilket föreningen är jätteglada för. Jesper fick stora delar av förra säsongen spolierad av ett benbrott men hann ändå visa vilken potential han besitter. Det är en jättebra kille att ha i laget som har målet att ta sig uppåt i seriesystemet och är därför väldigt seriös i sitt idrottande.

Vi i sportsektionen ser Jesper som en potentiell spelare för vår 1:a line och vi tror också han kommer tillföra mycket i powerplay genom sin fina skridskoåkning och bra handleder.

Vi önskar Jesper välkommen tillbaka till Grästorp och ser fram emot att försöka hjälpa honom till nästa steg i utvecklingen.

Truppen börjar nu ta form men vi hoppas kunna presentera ytterligare ett par nyförvärv de kommande dagarna. Dessutom hoppas vi någon eller några av våra duktiga juniorer tar chansen nu när den kommer under augusti månad.

Sportsektionen

Gm Jocke Persson