Snart är det dags för första hemmamatchen

Om helgens matcher, förlust med 3-2 mot Vänersborg och seger med 6-5 mot Lidköping, var mer som ett träningsläger, så var de likväl godkända i skribentens ögon och ett rejält kliv på vägen att bygga ett slagkraftigt lag av en samling individer. Onsdagens match hemma mot Skövde blir ytterligare ett steg.

— Det fanns godbitar, och det fanns det vi måste jobba lite mer på, lyder tränarens Christopher Hamells spontana kommentar.

Att Vänersborg är ett värdigt motstånd vet och så har det alltid var, men det verkar som om även Lidköping blir att räkna med när serien drar i gång.

— Förra året såg jag dem bara under försäsongen, men det var bra fart på dem nu. De ställde till med stora problem för oss och det kunde ha slutat hur som helst.

Under helgen rullade laget runt på alla tillgängliga spelare och alla fick prova olika roller.

— Det gav oss många fina svar på vilka som passar ihop och har ett bra tänk i Powerplay, Boxplay och så vidare.

För de inbitna grästorparna är det naturligtvis intressant att veta hur de egna juniorerna skötte sig.

— De skötte sig jättebra. Arvid var sjunde back och fick kanske fyra byten per period, Carl som ytter spelade mer regelbundet.

Publicerades 2022-08-22