Sportsektionen har ordet

Som ni säkert läst tidigare så samlades ca 25st nyckelpersoner ur klubbens sektioner och styrelse i lördags på Lumber & Karle.

Vi genomförde en mycket lyckad vårkonferens med en hel dags givande diskussioner. En stor punkt för oss i Sportsektionen var givetvis att ta reda på klubbens inställning till vårt A-lag. Mycket glädjande för oss så var alla enhälligt överens om att en satsning tillbaka till Div 1 är det som gäller framöver. Detta tror vi är jätteviktigt i vårt arbete med att försöka behålla ett antal nyckelspelare till nästa säsong.

En annan viktig fråga i Lördags var att vi måste rekrytera mer folk i våra olika sektioner. Mycket glädjande är det då för oss att kunna presentera Marcus”Rostarn”Johansson och Carl-Johan Svensson som nya medarbetare när det gäller spelarrekrytering. Det är fantastiskt kul att få med dessa två på tåget med sitt hockeykunnande, kontaktnät och genuina GIK-hjärta. Varmt välkomna till sportsektionen, det ska bli kul att jobba med er.

Arbetet med nästa säsong är i full gång som alla förstår och vi hoppas kunna presentera några nyckelspelare i närtid som funderar som bäst på framtiden i detta nu.

Ps. Glöm inte att anmäla er till ÅRSFESTEN 21/4.

Alt.1: Maila till bokabord@algots.se

Alt.2: Ring kansliet 0514-51072 (0725-110017)

Publicerades 2018-04-12