Sportsektionen informerar.

Ni kanske har lagt märke till att vi haft en ny spelare på isen de senaste veckorna. Det är Aron Watcher ifrån Canada (senast spel från vindeln) som varit hos oss på en 2 veckors tryout.
Vi har valt att inte gå vidare med Aron och önskar honom lycka till i framtiden.

Istället har vi fått möjligheten att ta in en annan canadensare, Geordie Wudrick, på tryout.
Geordie är en spelskicklig och hårt skjutande center som gärna tar jobbet framför mål. Genom de referenser vi kunnat ta, hoppas vi att detta kommer vara ett stort tillskott i gruppen med den rutin och ålder Geordie besitter. Han draftades 2008 till NHL som nummer 88 av Los Angeles Kings.

Geordie tränade med laget igår och om allt går i lås är han med i kvällens match mot Ulricehamn.

Som vi tidigare berätta har vi Lucas Höghosta på lån från Hanhals till 30/11. Vi för i dagsläget en diskussion med Hanhals om möjligheten att låna Lucas denna serie ut tom 15/12

Att vi väljer att ta in spelare under pågående säsong är för att vi b.l.a har ett antal långtidsskador.

Sportsektionen GM

Henrik Andersson.