Stenungssund – GIK 2-7 (1-2, 0-4, 1-1)

Alexander Liljedahl är glad idag. GIK fick en övertygande seger borta mot Stenungssund, hans egen form blir bättre och bättre. Och i morgon väntar ett derby borta i Lidköping.

—I första perioden spelade vi lite svårt. Vi dräller med pucken och märker att vi har mycket tid på oss. Vi är ett starkare lag, men de inleder med 1-0. Men vi vänder på steken och tar ledningen med 1-2.

—Vi bibehåller det fina spelet genom andra och tredje perioden, med långa anfall och vi får många bra lägen. Det hade kunnat runnit i väg och blivit större siffror.

2-7 kan man inte vara annat än nöjd med.

—Tre stabila poäng på bortaplan, trots att vi kunde varit ännu bättre.

Skribenten tycker att Alexander har kommit i gång bra efter sin skadeperiod, med en imponerande snittpoäng.

—Det var lite tufft i början med flåset. Det går bättre för varje match och jag får bra hjälp av mina kedjekamrater. Poängen är snäll mot mig, men det är en bit kvar tills jag når den nivå som jag kan hålla.

Det ser ju lovande ut, och i morgon fredag väntar Lidköping borta.

—Det är alltid kul med derbyn, särskilt på fredagar. Mycket folk och en rejäl fight!

Och resultatet?

—Självklart tror vi på seger, men det är viktigt att alla är fokuserade och kör stenhårt från början.

Publicerades 2023-11-16