Surahammar – GIK 6-4 (1-0, 3-3, 2-1)

Nu gäller det för Anders Spaak och grabbarna att hitta den väg som går uppåt.

Lågpresterande spelare och på tok för många utvisningar gjorde att det i mitten av matchen stod 4-1 och utgången kändes given.

Men i hockey vänder det snabbt, och två minuter senare reducerade Jacob Bertilsson (Jesper Sellin)till 4-2. I sista minuten av andra perioden var åter dags för GIK:s bästa powerplayfemma att leverera och 4-3 (Jesper Sellin – Jacob Bertilsson, Carl-Johan Svensson) gjorde att det åter var nerv i matchen.

Ännu bättre blev det två minuter in i sista perioden när Niklas Bunnstedt (Carl Lundmark) kvitterade till 4-4. Men sen var det slut med målen för GIK:s del. Efter en tveksam utvisning av Carl-Johan Svensson återtog Surahammar ledningen, och trots att GIK kämpade tappert, inte minst i powerplay slutade matchen 6-4 efter att Robin Andersson lämnat målet när laget jagade en kvittering.

Nu väntar en tuff vecka med hemmamatcher onsdag (Forshaga) och fredag (Mariestad). Var där!

Publicerades 2014-11-09