Tack alla härliga GIKare

Att Hjärtat finns kvar i klubben visade sig i helgen när kommunen anordnade Företagsmässa.

På fredag hade vi öppet kiosken för utställarna  och förberedde för lördagen med att sätta upp tält och och hjälpa de utställare som behövde hjälp med bord, ström, stolar med mera. Vi tog även emot en massa med kakor som våra U lag och resursgruppen hade bakat. Vid 23 tiden drog dom sista GIKarna hem. Lördag var det full rulle redan 7.30. I kiosken kunde vi erbjuda frukostmacka innan det öppnades för besökare. Vi var värdar vid ingången, hade minst 8 försäljare igång från 8.00 till 16.30. Fika, Hamburgare och korv både inne i ”Röda Kiosken” och ute i tältet. Hade en monter i hallen, serverade lunch i Restaurangen för 150 utställare, höll hela tiden koll på att toaletterna var fräscha och att det inte låg en massa skräp i Arenan. När mässan var över vid 16 tiden tog städet vid och dukning för kvällens Galamiddag. Baren öppnades för mingel innan middagen 17.00. Vi serverade 140 gäster middag och efterrätt. Avdukning och att ta hand om all disk efteråt tog sin tid. Plocka bort en del bord för kvällens dans. Baren hade vi inne i Arenan på kvällen och den stängde vi 01.00. Låsning och lite upplockning gjorde att de sista GIkarna gick hem 02.00. Söndag morgon öppnade vi  Arenan för nu kom utställarna och hämtade sina grejer och GIK städade och tog bort alla stolar och bord. Pantade burkar och flaskor. Körde bort alla sopor. Målet för oss var att bidraga  med att göra bra REKLAM för kommunen, mässan och för GIK. Naturligtvis var det inte helt fel att vi kunde tjäna en liten slant till klubben också. Det mest positiva för oss som höll i det var att alla var så positiva och man kände att alla gjorde detta tillsammans för föreningen.

VAD BRA DET BLIR NÄR MÅNGA GÖR LITE VAR.

Styrelsen genom Henrik o Kjell

Publicerades 2017-05-08